Chansons grises; door Peter George Angelino Tap - Museum Panorama Mesdag Den Haag


" Ik houd van verstoven kleuren, maar zodra ik iets maak ontploft het bijna. "



Op 17 oktober 2015 opent de tentoonstelling ' Chanson grises' in niet minder dan 3 Haagse musea. Ik was bij de persbijeenkomst en daar ontmoette ik de kunstenaar en mocht vooraf op reis langs de serie kunstwerken. Een drieluik dat op een indrukwekkende manier de 19e eeuw met nu verbindt.


Het is 100 jaar geleden dat Mesdag stierf en 125 jaar geleden voor van Gogh. Deze twee kunstschilders zijn samen met de modetekenaar Carel de Nerée tot Babberich de inspiratie voor 21 haute couture japonnen die in series van 3 worden gepresenteerd. De kleuren, vormen en sfeer van de werken zijn vertaald in fantastische stoffen. Alle door Peter George zelfgemaakt.


" Mijn geboortejaar mag nooit ergens vermeld worden, dat wil ik niet.
Waarom willen mensen dat eigenlijk weten? "

De andere locaties van deze expositie krijgen een eigen blogpost op mijn blog.